Łódź, 29.10.2015
Informacja prasowa
W dniach 12-15 listopada br. w kompleksie DoubleTree by Hilton i klubu Wytwórnia odbędzie się największe wydarzenie modowe w Polsce – 13. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. To jedyna taka impreza w naszym kraju, która spełnia wymogi światowych Tygodni Mody. Warto zauważyć, że nieprzerwanie od 2009 roku odbywa się w Łodzi – mieście, które wspiera kreatywność.
Podczas czterech dni jesiennej edycji odbędą się trzydzieści trzy pokazy, które obejrzy tysiące gości. Niezwykle atrakcyjnie wygląda harmonogram 13.edycji Polskiego Tygodnia Mody!
13 edycję Fashion Week Poland zainaugurują w czwartek, 12 listopada o godz. 14.00 pokazy OFF Out Of Schedule podczas których prezentowane są awangardowe i nowatorskie kolekcje. W tej edycji zobaczymy propozycje Katarzyny Romańskiej, Momi-Ko, Khategat oraz Klaudii Markiewicz.
Pokazy Designer Avenue które są esencją imprezy, rozpoczną się w czwartek o godz. 18.00 pokazem Anniss i La Metamorphose. Pierwszego wieczoru Galę FashionPhilosophy uświetni pokazy ikony polskiej mody Jerzego Antkowiaka oraz Carlosa Gil z Moda Lisboa. Drugiego dnia na wybiegu zobaczymy kolekcje: Violi Piekut, Tundra Fashionlogic, Jarosława Ewerta, Odio x Pieczrkowski, Violi Śpiechowicz, Joanny Kędziorek, i Jacoba Birge. W sobotę kolekcje zaprezentują La Roue, Malgrau, Vandis by Zieliński, Natalia Jaroszewska. Ostatnią prezentacją tego dnia będzie Pokaz specjalny zwycięzcy konkursu SEAT i FashionPhilosophy Fashion Week Poland – Walerii Tokarzewskiej-Karaszewicz. W niedzielę na Designer Avenue zobaczymy: Piotra Drzała, Bajer Ola Bola, Marię Wiatrowską i Gorsky’ego.
Pokazy działu programowego Studio są swoistym inkubatorem dla projektantów, których kolekcje mają szanse zagościć wkrótce na wybiegu Designer Avenue, podczas 13 edycji w ramach tego projektu zobaczymy kolekcje: Zuzanny Kwapisz, Marty Kuczyńskiej, Kombokolor, UNVTD, Wesołowskiego, Ebby Port z Fashionclash Maastricht, Caha, Nanko i Giebułtowskiego.
Głodni modowych wrażeń z pewnością zainteresują się wizytą w kultowej już strefie Showroom, gdzie kilkudziesięciu projektantów prezentować będzie unikatową odzież, biżuterię i dodatki. Showroom jest miejscem, w którym możliwy będzie zakup autorskich projektów. Strefa ta jest szczególnie lubiana przez gości, ponieważ zaskakuje swoją oryginalnością i każdorazowo zmieniającą się ofertą. To, co jest najbardziej unikalne to możliwość spotkania z projektantem, porozmawiania o jego kolekcji czy inspiracjach.
Tegoroczny FashionPhilosophy Fashion Week Poland zaistnieje – bardziej niż w poprzednich edycjach – w mediach społecznościowych. Komunikacja prowadzona będzie niemal w każdym dostępnym kanale. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram oraz Snapchat – umożliwią w czasie rzeczywistym śledzenie co dzieje się na imprezie – również, jeśli chodzi o obserwowanie tego, jak to wygląda za kulisami. Aby z łatwością monitorować naszą aktywność w social media, poza dostępnymi kanałami, utworzony został oficjalny hashtag FashionPhilosophy Fashion Week Poland – #FWPL. W ten sposób tagowana będzie cała treść udostępniana w mediach społecznościowych przez nas, jak i przez wszystkich gości.
Podobnie jak w poprzednich dwunastu edycjach, tak i teraz, udział w imprezie brać będą jedni z najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy modowych z kraju i zagranicy, blogerzy modowi, fotografowie (pracujący dla tak prestiżowych tytułów jak m.in. Vogue Italia, Collezioni, Forbes), zaproszeni celebryci i gwiazdy. Nie zabraknie oczywiście buyerów, którzy chętnie odwiedzają naszą imprezę poszukując nowych talentów.
Pamiętajmy, że FashionPhilosophy Fashion Week Poland to nie tylko sama impreza, ale cały koncept promowania mody i osób z nią związanych. Nowe trendy prezentowane podczas naszej imprezy niejednokrotnie skutkowały przeniesieniem ich na wybiegi międzynarodowe. To podczas łódzkiego Fashion Week swoje kolekcje prezentowali projektanci, którzy dziś uznani są na całym świecie, m.in. Łukasz Jemioł, Kędziorek czy Natalia Jaroszewska i to właśnie tutaj budowali swoje silne marki.
Dowodem na to, jak ogromny potencjał ma to wydarzenie i jak dużym autorytetem cieszy się w świecie mody są setki osób odwiedzających miasto. Podczas trwania FashionPhilosophy Fashion Week Poland na wyciągnięcie ręki dla każdego, kto kocha modę jest cała modowa Polska i Europa –
a to wszystko dzieje się w Łodzi. Dlatego tak cenny jest patronat strategiczny Miasta Łódź, które kolejny raz wspiera wydarzenie.
Niezaprzeczalny jest potencjał promocyjny jaki niesie dla miasta właśnie FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Z dumą możemy przyznać, iż minioną – 12. edycję Fashion Week Poland– uważamy za szczególnie udaną. Odwiedziło ją kilkanaście tysięcy gości – a wśród nich byli przedstawiciele polskich i zagranicznych mediów, projektanci, ludzie biznesu, celebryci oraz pasjonaci mody. Publikacje po imprezie ukazały się w światowej prasie modowej w rekordowej ilości – powstało ponad 3 500 artykułów! A każdy z nich wyraźnie podkreślał, iż wydarzenie miało miejsce właśnie w Łodzi.
Organizacja tegorocznej edycji nie byłaby możliwa, gdyby nie partnerzy strategiczni
i sponsorzy. Dzięki ich wsparciu możemy realizować każdą z naszych wizji, czyniąc FashionPhilosophy Fashion Week Poland jeszcze bardziej atrakcyjnym dla gości, a także dla wszystkich osób związanych z branżą modową.
Serdecznie zapraszamy na 13. edycję FashionPhilosophy Fashion Week Poland już od
12 – 15.11.2015 roku do kompleksu DoubleTree by Hilton, hal Wytwórni i Toya Studios przy ul. Łąkowej 29 w Łodzi.
SEAT posiada bogatą gamę samochodów będących doskonałym połączeniem najnowszej technologii i hiszpańskiego charakteru. Założona ponad 60 lat temu marka przeszła ewolucję pełną wyzwań i sukcesów – od przodującego producenta aut rodzinnych w Hiszpanii, aż do jednego z liderów w dziedzinie produkcji najbardziej dynamicznych i sportowych samochodów na świecie. Misja SEAT to TECHNOLOGY TO ENJOY – w sercu tej idei kryje się dynamiczny design SEAT-a i wyjątkowa dbałość o każdy wizualny szczegół niepowtarzalnego auta.
Mecenas Marka SEAT
Patron Strategiczny: Miasto Łódź
Patron Główny: Telewizja TVN
Patroni medialni: Wirtualna Polska, Avanti, Avanti24.pl, Logo, VIVA, VIVA Moda
Sponsorzy: Carlo Rossi, La Luxe Paris, Evian, Etap Sofa, Herbarium, Gatta