Wiadomości branżowe

Blog mBanku kolejny raz nagrodzony

Już po raz drugi blog mBanku doczekał się uznania w oczach organizatorów konkursu „Najlepsze polskie blogi firmowe 2009 r. ". mBank znalazł się na podium, zajmując drugie miejsce w kategorii „najlepszy blog profesjonalny". Blog mBanku został uznany za jeden z najbardziej profesjonalnych blogów firmowych w kraju. Sukces tym większy, iż nagroda została przyznana mBankowi kolejny rok z rzędu!Konkurs na najlepszy polski blog firmowy ma za zadanie wyłonić najbardziej profesjonalne narzędzia komunikacyjne, jakimi posługują się  firmy. W drugiej edycji udział wzięło ponad 100 firm, chcących zaprezentować swój blog. Jurorzy podkreślali rosnący z roku na rok poziom zgłaszanych propozycji.  W ocenie bloga pod uwagę były brane następujące cechy:otwartość komunikacyjna (styl i język pisania);częstotliwość wpisów; liczba autorów; znaczenie bloga w komunikacji firmy (np. ekspozycja firmy, etc.); liczba i jakość komentarzy; wygląd, nawigacja, użyteczność etc.Za pośrednictwem bloga mBanku Klienci informowani są o wszelkich zmianach w produktach i

Już po raz drugi blog mBanku doczekał się uznania w oczach organizatorów konkursu „Najlepsze polskie blogi firmowe 2009 r. ". mBank znalazł się na podium, zajmując drugie miejsce w kategorii „najlepszy blog profesjonalny".

Blog mBanku został uznany za jeden z najbardziej profesjonalnych blogów firmowych w kraju. Sukces tym większy, iż nagroda została przyznana mBankowi kolejny rok z rzędu!

Konkurs na najlepszy polski blog firmowy ma za zadanie wyłonić najbardziej profesjonalne narzędzia komunikacyjne, jakimi posługują się  firmy. W drugiej edycji udział wzięło ponad 100 firm, chcących zaprezentować swój blog. Jurorzy podkreślali rosnący z roku na rok poziom zgłaszanych propozycji.  

W ocenie bloga pod uwagę były brane następujące cechy:

  • otwartość komunikacyjna (styl i język pisania);
  • częstotliwość wpisów;
  • liczba autorów;
  • znaczenie bloga w komunikacji firmy (np. ekspozycja firmy, etc.);
  • liczba i jakość komentarzy;
  • wygląd, nawigacja, użyteczność etc.

Za pośrednictwem bloga mBanku Klienci informowani są o wszelkich zmianach w produktach i usługach bankowych. Na blogu zamieszczane są także artykuły edukacyjne z dziedziny finansów i bankowości. Ale mBankowy blog nie jest tylko jednokierunkowym narzędziem -za jego pośrednictwem Klienci mogą komentować, oceniać, a przez to często wpływać na kształt wszelkich wprowadzanych nowinek bankowych. Dzięki temu blog jest przede wszystkim bardzo popularnym forum wymiany opinii. Średnio pojawiają się na nim cztery artykuły tygodniowo, a jest odwiedzany przez  300 000- 400 000 osób miesięcznie.


PYTANIA do Tomka Lipińskiego,
Naczelnika Wydziału Marketingu Internetowego i E-commerce mBanku.

Czy Klienci mBanku przekonali się do komunikacji za pośrednictwem bloga?

Tomasz Lipiński: Tak, miesięcznie blog odwiedza 300-400 tys. osób. Największą popularnością cieszą się artykuły o wszelkich zmianach, dotyczących produktów i usług bankowych. Dużą liczbę czytelników mają także teksty edukacyjne, rozwijające świadomość korzystania z produktów bankowych.

A to już wiesz?  Jak poprawić jakość i efektywność leczenia raka piersi? Przyszłość Breast Units w Polsce

Czy tym kanałem można przekazać wszystkie treści - nawet te najtrudniejsze? Czy blog niesie jakieś ograniczenia w komunikacji?

Największą zaletą prowadzenia bloga zawierającego artykuły otwarte na komentarze czytelników jest możliwość wspólnego omawiania poruszanego zagadnienia. Pozwala to zaangażować Klienta w życie Banku, a z drugiej strony uzyskać cenną informację zwrotną. W wielu przypadkach udaje się także wyjaśnić kwestie rodzące problemy. Forma bloga pozwala elastycznie zarządzać treścią. Z całą pewnością komunikacja za pośrednictwem bloga bardziej przemawia do odbiorcy niż np. oficjalne komunikaty czy regulaminy.

mBank obecny jest na forach i w serwisach typu Blip i Facebook. Czy w obliczu coraz większej popularności serwisów społecznościowych można spodziewać się, że blogi stracą popularność na ich rzecz?  

Myślę, że wręcz przeciwnie. Wiele firm, prędzej czy później zainwestuje w takie rozwiązania, chociażby ze względu na wiedzę o Użytkownikach, którą można dzięki temu pozyskać. Narzędzia typu Blip czy Facebook mają zupełnie inną specyfikę działania. Pozwalają natomiast w dobry sposób dystrybuować treści pojawiające się na blogu i poprzez to włączają go w strumień informacji rozchodzący się po sieci. Zwiększają w ten sposób szansę dotarcia do odbiorcy.


mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Od dziewięciu lat zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Z oferty mBanku korzysta ponad 2,2 mln Klientów. Ich przedstawiciele, regularnie wybierani do mRady, wraz z użytkownikami forum mBanku i bloga, tworzą mSpołeczność, pomagającą bankowi w doskonaleniu oferty.

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy