Nexto.pl, największy polski sklep z cyfrowymi książkami i prasą wprowadza, jako pierwszy na rodzimym rynku e-publikacji, bardziej przyjazny i opłacalny dla klientów model dystrybucji. Zamiast kupować konkretne produkty, użytkownicy mogą teraz zamówić dostęp do 200 książek audio, 1 200 e-książek oraz 100 tytułów e-prasy i w ramach jednorazowo wpłaconej kwoty ściągać dowolne pliki z publikacjami. Podobne rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest przez tak renomowane sklepy, jak amerykański audible.com (potentat na globalnym rynku książek audio).
Zarejestrowani użytkownicy Nexto.pl, zrzeszeni w klubie Nexpresso, mają do dyspozycji kilka opcji zamówienia dostępu, najtańszą już za niespełna 30 zł. Wpłacona kwota zostaje automatycznie przeliczona na punkty, które klienci wymieniają na książki audio lub inne cyfrowe publikacje. Wykupując dostęp Nexpresso Premium, klienci otrzymują w prezencie nawet 20% więcej, niż wpłacają - przy zakupie dostępu za 150 zł, faktycznie mają do wydania równowartość 180 zł (a to oznacza np. 3 książki audio gratis).
- Wprowadzony przez nas system dostępowy stosują potentaci na światowych rynkach. Nie jesteśmy zwolennikami bezmyślnego powielania wzorców, ale dlaczego nie korzystać ze sprawdzonych, i jakże trafnych w naszych realiach, rozwiązań? - komentuje Bartłomiej Roszkowskim, prezes zarządu Nexto. - Od początku działalności naszą ambicją było wyprzedzać konkurencję i stanowić raczej wzór do naśladowania, niż podążać krok w krok za dokonaniami pozostałych, na interesującym nas rynku, graczy - dodaje.
Osoby dokonujące przelewów tradycyjnych (na poczcie lub w banku) nie muszą już za każdym razem wypełniać blankietów, a posiadacze kart kredytowych - wprowadzać swoich danych (nie zawsze mają dostęp do bezpiecznych połączeń sieciowych). Klienci zainteresowani książkami audio w każdej chwili mogą ściągnąć książkę, której chcą posłuchać, a zamiast prenumerat czytelnicy wybierają tylko te egzemplarze gazet i czasopism, które ich faktycznie interesują.
Członkowie Nexpresso, skupiającego użytkowników wszystkich sklepów zrzeszonych w sieci Nextranet (w tym Nexto.pl), mają również możliwość polecania produktów oraz samego klubu. Za taką aktywność otrzymują punkty Nexpresso, które wymieniają na e-publikacje, dostępne w Nexto.pl i wszystkich sklepach, skupionych w Nextranecie. Obecnie mają do wyboru ok. 1 500 produktów, a liczba ta stale rośnie.
NetPress Digital jest w Polsce liderem w zakresie sprzedaży czasopism, książek oraz książek audio w wersji elektronicznej. Każdy z blisko 1500 produktów znajdujących się na www.nexto.pl można nabyć taniej, bezpiecznie, w najnowocześniejszej dostępnej technologii oraz bez konieczności czekania na fizyczną przesyłkę pocztową. NetPress prowadzi także www.nextranet.pl, serwis pozwalający dosłownie każdemu na założenie swojego sklepu z gotowym asortymentem i zupełnie za darmo w ciągu 5 minut. Nextranet jest w głównej mierze dedykowany portalom, blogom, vortalom, które chciałby w szybki sposób wzbogacić swoją ofertę, o sklep z ofertą ściśle powiązaną z wybraną przez siebie specjalizacją. W ramach sieci Nextranet od stycznia 2008 powstało już ponad 10000 dedykowanych sklepów, zarabiających realne pieniądze na sprzedaży produktów elektronicznych.