- Zachowania w trakcie zakupów w sklepach i online łączą się, tworząc zjawisko opisywane jako zakupy in-line
- 39% właścicieli smartfonów w Stanach Zjednoczonych używa ich do wykonywania drobnych płatności, skanowania kodów paskowych produktów lub pobierania kuponów
- Sprzedawcy powinni zrozumieć, że konsumenci chcą mieć możliwość zakupu wtedy, gdy mają taki nastrój, oraz łączenia zalet zakupów w sklepie i w Internecie
- Takie między innymi ustalenia znalazły się w raporcie z badania preferencji konsumentów In-Line Shopping napisanym wspólnie przez Copenhagen Institute for Futures Studies i Ericsson ConsumerLab
W dzisiejszym społeczeństwie sieciowym, w którym ludzie ciągle ? często niemal bezwiednie ? przełączają swoją uwagę pomiędzy światem fizycznym i Internetem, traktowanie światów online i offline jako dwóch odrębnych rzeczywistości wkrótce straci sens. Ludzie są coraz częściej związani z Internetem przez całą dobę. Prawie 40% właścicieli smartfonów na świecie łączy się siecią jeszcze przed wstaniem z łóżka, a lawinowy wzrost popularności aplikacji mobilnych wpływa także na zachowania związane z zakupami.
Sytuacja ta została opisana w raporcie z badania preferencji konsumentów In-Line Shopping opracowanym wspólnie przez Copenhagen Institute for Futures Studies i Ericsson ConsumerLab. Raport, oparty na danych zebranych w Stanach Zjednoczonych w ciągu roku 2012, pokazuje, że smartfony odgrywają już istotną rolę w dokonywaniu zakupów. Czterech na dziesięciu właścicieli smartfonów w Stanach Zjednoczonych używa ich do wykonywania drobnych płatności, skanowania kodów paskowych produktów lub pobierania kuponów.
W raporcie zostało omówione zjawisko opisywane jako ?in-line shopping? (zakupy in-line), które wytworzyło się w wyniku tego, że nabywcy chcą łączyć najlepsze cechy zakupów w sklepach i przez Internet. Inaczej mówiąc, klienci chcą mieć możliwość oglądania, dotykania i próbowania produktów, porównywania ich cen i dostępu do rozszerzonych informacji o nich oraz dokonania zakupu bez czekania w kolejce.
?Dla klientów zakupy stają się elementem naturalnego toku codziennego życia? ? powiedział Michael Björn, dyrektor ds. badawczych w ConsumerLab. ?W związku z tym oczekują aplikacji, dzięki którym zakupy będą wygodne i łatwe. Tak samo jak na dostępie do Internetu w dowolnym miejscu i czasie, zależy im na możliwości dokonywania zakupów, gdy tylko poczują na to ochotę. Sprzedawcy, jeśli chcą odnosić sukcesy w nadchodzących latach, muszą rozumieć i zaspokajać tę potrzebę?.
Na ogół użytkownicy smartfonów są bardziej zainteresowani zakupami online niż inni konsumenci. W przypadku ośmiu z dwunastu przeanalizowanych kategorii produktów klienci woleli połączenie zakupów w sklepie i przez Internet niż same zakupy online.
Raport w języku angielskim:
http://www.ericsson.com/res/docs/2012/consumerlab/in-line-shopping.pdf
O firmie Ericsson
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska