Wiadomości branżowe

Polacy stawiają na aplikacje i usługi ułatwiające życie

Ericsson Consumer Lab podał, że 35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS. O praktycznym znaczeniu korzystania z szerokopasmowego Internetu świadczy również wysokie zainteresowanie Polaków bankowością mobilną, 26% ankietowanych chce mieć taką usługę w swoim telefonie.Badanie firmy Ericsson wskazuje na to, że zapotrzebowanie na Internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest bardzo wysokie i wciąż rośnie. Pentracja Internetu w Polsce osiągnęła już 56 procent – taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu.  Mobilny Internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14 procent respondentów. Kolejne 19 procent ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.Ericsson Consumer Lab ustalił, że wśród aplikacji i usług, Polacy chcą mieć dostęp z telefonu komórkowego do usług i aplikacji, które ułatwiają życie.  Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja (GPS), którą wskazało 35% ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%). Respondenci chcą również mieć

Ericsson Consumer Lab podał, że 35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS. O praktycznym znaczeniu korzystania z szerokopasmowego Internetu świadczy również wysokie zainteresowanie Polaków bankowością mobilną, 26% ankietowanych chce mieć taką usługę w swoim telefonie.

Badanie firmy Ericsson wskazuje na to, że zapotrzebowanie na Internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest bardzo wysokie i wciąż rośnie. Pentracja Internetu w Polsce osiągnęła już 56 procent – taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu.  Mobilny Internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14 procent respondentów. Kolejne 19 procent ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.

Ericsson Consumer Lab ustalił, że wśród aplikacji i usług, Polacy chcą mieć dostęp z telefonu komórkowego do usług i aplikacji, które ułatwiają życie.  Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja (GPS), którą wskazało 35% ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%). Respondenci chcą również mieć możliwość kupowania biletów przez komórkę, taką usługę wskazało 26% ankietowanych. 22% pytanych przez Consumer Lab chce korzystać z mikropłatności, czyli transakcji o niskiej wartości wykonywanych przy użyciu telefonu komórkowego.

Utrzymanie wysokiego tempa wzrostu zainteresowania Mobilnym Internetem jest uzależnione od kilku czynników. Z punktu widzenia użytkownika końcowego bardzo istotne są: zasięg sieci szerokopasmowych, ich przepustowość oraz  komfort korzystania z usług i aplikacji opartych o broadband.

Ericsson posiada w swoim portfolio rozwiązania, które wynoszą doświadczenia użytkowników sieci szerokopasmowych na wyższy poziom. Ericsson jest światowym liderem pod względem wdrożeń sieci HSPA w sieciach operatorów. 138 sieci HSPA oznacza, że ponad połowa wszystkich sieci HSPA na świecie została dostarczona przez firmę Ericsson.

Ericsson wiedzie prym również w pracach nad rozwiązaniem LTE, m.in został wybrany przez operatora TeliaSonera do budowy komercyjnej sieci LTE w Sztokholmie. W ramach tego projektu Ericsson jako pierwszy na świecie uruchomił stację bazową LTE w sieci komercyjnej.

A to już wiesz?  Debata prezydencka pod patronatem ?Wprost? na Europejskim Kongresie Samorządów

Więcej informacji na temat wyników badań Ericsson Consumer Lab Polska 2009 znajduje się na stronie http://www.ericsson.com/pl/consumer_lab/index.shtml

 

O badaniu Consumer Lab Polska 2009                                            

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

O Consumer Lab

Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich” poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 75.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 32,2 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.

 

Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy