Globalny sondaż Reader’s Digest wykazał, że w większości krajów planuje się wydać na nadchodzące święta tyle samo co w zeszłym roku. Polska należy do garstki tych, którzy postanowili zacisnąć pasa.
Mimo kryzysu w większości krajów objętych sondażem Reader’s Digest największe grupy respondentów planują wydać na tegoroczne święta Bożego Narodzenia tyle samo co w zeszłym roku. Np. we Francji deklarowało to 69% ankietowanych, w Holandii i Wielkiej Brytanii 58%, a w Niemczech, Hiszpanii i USA – 55%.
W Polsce na pytanie „Ile planujesz wydać w te święta?” niemal połowa, 48%, odpowiedziała: mniej niż w zeszłym roku. W ten sposób znaleźliśmy się wśród nielicznych krajów na świecie, gdzie wydatki na święta najpewniej zostaną ograniczone. Podobne prognozy są w Rumunii, Meksyku i na Filipinach.
Tylko w trzech krajach respondenci planują przekroczyć zeszłoroczny budżet. Taką deklarację złożyło 45% Rosjan, 43% Chińczyków i 37% Malezyjczyków.
Cokolwiek mówiłoby to nam o nastrojach, apetytach, czy tym, jak bardzo jesteśmy zadowoleni z doświadczeń zeszłorocznych świąt, warto pamiętać, że nie tyle liczy się koszt, co intencje. Prezent wybrany po zastanowieniu, co naprawdę może ucieszyć konkretną osobę, jest zawsze wspaniały i nie musi kosztować fortuny. A najbardziej wykwintne potrawy i stroiki nie zastąpią ciepłej, serdecznej atmosfery. Biorąc pod uwagę wyniki sondażu Reader’s Digest, to pocieszające. Bo jeśli naprawdę wydamy w te święta mniej, to wcale nie znaczy, że będą one mniej udane czy radosne. Wystarczy się tylko trochę postarać – podsumowuje Anna Esden-Tempska, readaktor naczelna polskiego wydania miesięcznika Reader’s Digest.
Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do niemal 80 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 wydaniach i 21 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.
Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl