Wiadomości branżowe

Telewizja publiczna zdeklasowana przez nadawców prywatnych

Telewizja publiczna zdeklasowana przez nadawców prywatnych
Wyniki badania European Trusted Brands 2011 Polacy wybrali najchętniej oglądane stacje telewizyjne. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands marka TVN została laureatem Złotego Godła, markę Polsat wyróżniono Godłem Kryształowym.Marka TVN otrzymała 44% wskazań respondentów. Jest ona kojarzona z marką dynamiczną, modną oraz lubianą przez dzieci. Charakteryzuje się też wysokim poziomem rekomendacji wśród jej użytkowników.Marka Polsat, zdobywca Kryształowego Godła, została doceniona przez badanych za jakość, wizerunek, stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka została wybrana przez 22% respondentów, głównie oddały na nią głos osoby w wieku 30–39 lat.Polacy są szczególnie wiarygodnymi sędziami w sprawie rodzimych stacji telewizyjnych. Należą do jednego z najbardziej „telewizyjnych” społeczeństw, spędzając przeciętnie ok. 3 godziny dziennie przed odbiornikiem. Ponieważ zaledwie co piąty z nas zna jako tako któryś z języków obcych, polskie staje są w niezwykle uprzywilejowanej pozycji. W istocie w pojedynku o widza liczą się tylko trzej

Wyniki badania European Trusted Brands 2011 

Polacy wybrali najchÄ™tniej oglÄ…dane stacje telewizyjne. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands marka TVN zostaÅ‚a laureatem ZÅ‚otego GodÅ‚a, markÄ™ Polsat wyróżniono GodÅ‚em KrysztaÅ‚owym.

Marka TVN otrzymaÅ‚a 44% wskazaÅ„ respondentów. Jest ona kojarzona z markÄ… dynamicznÄ…, modnÄ… oraz lubianÄ… przez dzieci. Charakteryzuje siÄ™ też wysokim poziomem rekomendacji wÅ›ród jej użytkowników.

Marka Polsat, zdobywca KrysztaÅ‚owego GodÅ‚a, zostaÅ‚a doceniona przez badanych za jakość, wizerunek, stosunek wartoÅ›ci do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka zostaÅ‚a wybrana przez 22% respondentów, gÅ‚ównie oddaÅ‚y na niÄ… gÅ‚os osoby w wieku 30–39 lat.

Polacy sÄ… szczególnie wiarygodnymi sÄ™dziami w sprawie rodzimych stacji telewizyjnych. Należą do jednego z najbardziej „telewizyjnych” spoÅ‚eczeÅ„stw, spÄ™dzajÄ…c przeciÄ™tnie ok. 3 godziny dziennie przed odbiornikiem. Ponieważ zaledwie co piÄ…ty z nas zna jako tako któryÅ› z jÄ™zyków obcych, polskie staje sÄ… w niezwykle uprzywilejowanej pozycji. W istocie w pojedynku o widza liczÄ… siÄ™ tylko trzej nadawcy: telewizja publiczna, Polsat i TVN. To, że w kategorii marki godnej zaufania zwyciÄ™stwo przypadÅ‚o TVN Å›wiadczy o tej stacji tym lepiej, że ustÄ™puje ona przecież dwóm pozostaÅ‚ym pod wzglÄ™dem zasiÄ™gu, przynajmniej w odbiorze napowietrznym. Polsat rekompensuje sobie jednak tÄ™ przegranÄ… wyższÄ… od konkurencji ocenÄ… jakoÅ›ci. Trafia też najtrafniej w potrzeby odbiorców. W istocie wyniki ETB oznaczajÄ… zdeklasowanie w odbiorze spoÅ‚ecznym telewizji publicznej przez nadawców prywatnych – komentuje wyniki profesor Janusz CzapiÅ„ski, psycholog spoÅ‚eczny.

Wyniki badania European Trusted Brands sÄ… podstawÄ… do przyznania nagród - ZÅ‚otego i KrysztaÅ‚owego GodÅ‚a, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwoÅ›ci otrzymania drugiej. ZÅ‚ote GodÅ‚o to nagroda w kategorii iloÅ›ciowej, w której respondenci spontanicznie wskazujÄ… Najbardziej GodnÄ… Zaufania MarkÄ™. KrysztaÅ‚owe GodÅ‚a, przyznawane sÄ… w kategorii jakoÅ›ciowej, w której marki oceniane sÄ… przez badanych wedÅ‚ug 4 kryteriów: jakoÅ›ci, stosunku wartoÅ›ci do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

A to już wiesz?  Technologie mobilne od firmy Ericsson zrewolucjonizujÄ… monitorowanie pogody w Afryce

European Trusted Brands to jedno z najwiÄ™kszych i najszerzej zakrojonych badaÅ„ konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy spoÅ‚eczne. Pozwala na poznanie dominujÄ…cych nastrojów mieszkaÅ„ców Europy, postaw i wartoÅ›ci, które ksztaÅ‚tujÄ… nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - zostaÅ‚a przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostaÅ‚y objÄ™te tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i WÄ™gry oraz po raz pierwszy Chorwacja i SÅ‚owenia. Wzięło w niej udziaÅ‚ 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodÄ… kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpieÅ„ – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spoÅ›ród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesiÄ™cznika Reader’s Digest. Jak co roku próba zostaÅ‚a dobrana tak, aby odzwierciedlaÅ‚a szeroki profil badanej populacji.

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy