Wiadomości branżowe

Zakupoholizm niezdrowy jak palenie – wynika z badania ING

Tylko połowa Polaków uważa, że oszczędzanie jest modne - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC. Czterech na pięciu Polaków uważa, że zakupoholizm to taki sam nałóg jak palenie.Ponad dwie trzecie Polaków uważa, że w dzisiejszych czasach modniejsze jest życie na kredyt (67%). Pogląd, że modne jest oszczędzanie podziela połowa Polaków (46%) - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING.Oszczędnościowy Barometr ING zmierzył postawy i nawyki Polaków dotyczące oszczędzania. Okazało się, że będąc społeczeństwem na dorobku ciągle mamy problemy z regularnym odkładaniem pieniędzy i finansowaniem naszych potrzeb z oszczędności, a nie kredytów - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. Tymczasem oszczędzać może każdy, w każdym czasie. ING Bank Śląski od zawsze był nastawiony na oferowanie produktów oszczędnościowych. Dlatego chcemy walczyć ze stereotypami, że tylko bogatych stać na oszczędzanie. Chcemy, aby nasze badanie było pretekstem do dyskusji,

Tylko połowa Polaków uważa, że oszczędzanie jest modne - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC. Czterech na pięciu Polaków uważa, że zakupoholizm to taki sam nałóg jak palenie.

Ponad dwie trzecie Polaków uważa, że w dzisiejszych czasach modniejsze jest życie na kredyt (67%). Pogląd, że modne jest oszczędzanie podziela połowa Polaków (46%) - wynika z badania „Oszczędnościowy Barometr ING.

Oszczędnościowy Barometr ING zmierzył postawy i nawyki Polaków dotyczące oszczędzania. Okazało się, że będąc społeczeństwem na dorobku ciągle mamy problemy z regularnym odkładaniem pieniędzy i finansowaniem naszych potrzeb z oszczędności, a nie kredytów - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. Tymczasem oszczędzać może każdy, w każdym czasie. ING Bank Śląski od zawsze był nastawiony na oferowanie produktów oszczędnościowych. Dlatego chcemy walczyć ze stereotypami, że tylko bogatych stać na oszczędzanie. Chcemy, aby nasze badanie było pretekstem do dyskusji, która pomoże zmienić złe nawyki konsumenckie części Polaków.

Najciekawsze wyniki badania:

  • 9 na 10 oszczędzających trzyma pieniądze w banku
  • Tylko jedna czwarta oszczędzających odkłada pieniądze regularnie
  • Większości Polakom poczucie bezpieczeństwa dają oszczędności w wysokości 3-krotności ich dochodów (31%) oraz 6-krotności (26%)
  • Większość Polaków, którzy nie posiadają oszczędności, podaje jako przyczynę takiego stanu rzeczy małe zarobki (69%) oraz szybkie wydawanie pieniędzy (56%)
  • Polacy posiadający oszczędności zawdzięczają je własnemu rozsądkowi (96%), wytrwałości i samozaparciu (90%) oraz systematyczności (77%)
  • Oszczędzanie to niepotrzebna rezygnacja z przyjemności - uważa jedna trzecia osób oszczędzających (34%) i ponad połowa nieoszczędzających (53%)
  • Dwóch na pięciu Polaków uważa, że lepiej kupić kolejną parę spodni, niż odłożyć pieniądze (41%)
  • 4 na 5 Polaków uważa, że zakupoholizm to taki sam nałóg jak palenie (78%)
  • 89% Polaków uważa, że można żyć godnie bez większych pieniędzy
  • Polacy uważają, że najbardziej oszczędne osoby mieszkają w Poznaniu (35%) oraz Krakowie (16%). Najbardziej rozrzutni są z kolei mieszkańcy Warszawy (68%)
  • Ponad połowa mężczyzn uważa, że jest bardziej oszczędna niż kobiety (58%). Równocześnie tylko jedna trzecia kobiet podziela ten pogląd (32%)
  • „Gazeta Wyborcza" jest ulubionym dziennikiem 31% oszczędzających oraz 16% osób nieposiadających oszczędności
  • „Wprost" jest ulubionym tygodnikiem 7% oszczędzających oraz 1% osób nieposiadających oszczędności
A to już wiesz?  Finał kampanii Naga Prawda o Ubezpieczeniach w Muzeum Narodowym

 

 

Źródło ING BANK ŚLĄSKI S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy